Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kam nás rozprášit po smrti?

Napsala mi milovaná Líba, že by "pak" chtěla být vnoučkem z lodě vysypána nad oceánem k delfínům.....

Moji vážení čtenáři. Doufám, snad správně, že na „můj“ blog nechodíte pouze pro humor, ale i pro pohled na svět ve kterém společně žijeme, z trochu jiné strany. 

Dostal se  mi do rukou text, který by rozhodně neměl skončit někde v šupleti psacího stolu a měl by vystoupit na světlo. Jde o úvahu, která mě velmi zaujala a oslovila a troufám si tvrdit, že podobně zaujme i mnohé z Vás. Od autorky textu jsem získal laskavý písemný souhlas ke zveřejnění i s možností text ilustrovat. 

                                                                  . . . . 

 

          MÁTE PŘÁNÍ, KAM VÁS MAJÍ “PAK” ROZPRÁŠIT?

Napsala milovaná Líba, že by "pak" chtěla být vnoučkem z lodě vysypána nad oceánem k delfínům... Chápu, taky jsem kdysi toužila, aby mě po smrti potomci rozprášili nad Rudé moře, podvědomě jsem tehdy oživovala své zkušenosti ze Starého Egypta.

To jsem ještě vnuky neměla, dokonce jsem ani nemohla tušit, že se jich někdy dočkám. Synové tehdy (15 a 18) cestovali (i po Egyptě) se mnou a moje touhy po "věčném" odpočinku nad oceánem jim jistě připadaly naivní.

Právě tehdy jsem se z Afriky už jednoho dne nedovolala domů mé mámě.
Po různých komplikacích komunikace lidí mezi dvěma světadíly jsme přistáli zase "doma" v pardubické nemocnici na JIP, kde moje maminka ležela sice bez bolestí, spokojená a při smyslech, ale "nově" ochrnutá na celé tělo.

Tehdy jsem zažila tu hlubokou pravdu vyslovenou moudrými předky: “JE-LI SITUACE BEZVÝCHODNÁ, ŘEŠENÍ SE STÁVÁ SNADNÝM."

Mladému ošetřujícímu lékaři, z něhož sálala ještě neposkvrněná lidskost, jsem hned řekla, že svou mámu do LDN nedám, že si ji vezmu domů. On mi překvapeně odpověděl, ať si nic nevyčítám, že i kdybych jí "v té chvíli" byla blízko, nemohla bych jí pomoci, protože takový výron do mozku se strhne za 3 až 6 minut. Vzpomněla jsem, že máma ustaraná a udřená těžkým "komunistickým" životem už několikrát řekla - já už tady dlouho nebudu - a já mlčela, nerozuměla jsem svým pocitům smutku, že "vím", že už tu být nechce. Pan doktor ještě polohlasně poznamenal cosi o lidském podvědomí, na to jsem si vzpomněla po mnoha letech, když jsem četla různou krásnou literaturu a dozvídala se od prastarých mudrců, že o okamžiku i místě smrti těla vždycky rozhoduje duše, která tělo nese jako svůj obal. Možná zvažuje, jestli už naplnila na Zemi svůj záměr poznávání, nebo už další poznávání zvládat nechce... A tak jsem se při samostatné péči o dva chytré výrostky ráda svých celoživotních (v privátní profesi tvrdě ale vždycky poctivě vydřených) úspor na domeček v přírodě vzdala, práci jsem omezila na minimum a mámu ošetřovala doma v mé posteli. Byly to nejkrásnější okamžiky, co jsme spolu zažily, protože ta přepracovitá máma už nemohla nikam spěchat. Vlastně v radosti jsem vedle ní umírající sedávala (ona si neuvědomovala, že už nikdy nevstane) a postupně jsem rozpouštědla všechna svá lpění. 

Odešla tak, že jsme se s ní (žehem, jak si ona, narozená na Východním Slovensku a původně jako pravoslavná, přála) rozloučili právě v den, kdy mě před 41 roky porodila, jindy neměli volný termín.
Tak mi i větší část úspor zůstala, abych mohla postavit domeček v té božské přírodě. Denně ráno, když vyjdu do zahrad, vím jistě, že všichni milovaní předci jsou tu svou informační stopou s námi stejně, jako milovaní synové, snachy a vnoučci, kteří pro samý byznys nemají na ticho v přírodě čas.

Moje touha po Rudém moři je už prožitá, jsem tam denně, kdykoliv si vzpomenu s poznáním, že ať už živočišné buňky mého těla v ten správný čas obrátí v prach kdekoliv, budu už mimo čas všude.
A to přeju všem, Vám s díky.

P.S. Moje maminka celý život (+67) neuměla plavat.
A na fotce je pohled z obýváku včera ráno, 17.7.2023, po těch vedrech, důkaz správnosti novodobých tvrzení vědců, že éter v nebi je vlastně  voda, takže jako oceán ;-). 

Text a foto: Marie Voříšková 

 

 

 

Autor: Tomáš Gayer | neděle 30.7.2023 8:11 | karma článku: 21,05 | přečteno: 408x
  • Další články autora

Tomáš Gayer

Ještě ne...

Klíčová slova tohoto blogu jsou jen tři: Ještě, ne, už. Přiznávám, že jich není opravdu moc. A tak jsem, s dovolením, ještě jedno drobné přidal...

24.4.2024 v 12:14 | Karma: 17,77 | Přečteno: 318x | Diskuse| Společnost

Tomáš Gayer

Okamžitě se oblékněte!

Namětem k dnešnímu blogu je neočekávané chování jednoho pacienta v nejmenovaném zdravotnickém zařízení....

5.3.2024 v 8:37 | Karma: 26,42 | Přečteno: 710x | Diskuse| Společnost

Tomáš Gayer

O slepicích , ministrech a IQ

Dnešní blog je krátkou, po pravdě velmi krátkou, úvahou o slepicích, ministrech a IQ. Ale především o složitosti a náročnosti seriozniho vědeckého bádání.

28.2.2024 v 8:11 | Karma: 25,67 | Přečteno: 550x | Diskuse| Společnost

Tomáš Gayer

Otisky prstů

Klíčová slova nedělního kresleného blogu: Doporučovati, ještě, snímati, vedle, šlapati, prsty a otisky.

10.12.2023 v 15:49 | Karma: 20,91 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost

Tomáš Gayer

Jedině přes mou mrtvolu

Omlouvám se čtenářům, že v tento předvánoční čas otvirám téma, které v každém případě neobsahuje ani špetku poezie. Ale pozor, nakonec.....

9.12.2023 v 8:00 | Karma: 25,18 | Přečteno: 584x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 952
  • Celková karma 23,29
  • Průměrná čtenost 788x
Stručně, abych nezdržoval....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seznam rubrik